وبلاگ

لیفتراک های بارگیری جانبی و موارد استفاده از آنها

لیفتراک لودر جانبی چیست؟

تقریباً از دهه 1950، لیفتراک‌های لودر های جانبی معمولاً در مراکز خدمات فولادی، محوطه‌های چوب و سایر مشاغل یافت می‌شوند که در آن اقلام با طول زیاد یا حجیم باید از طریق معابر تنگ جابجا شوند. بر خلاف لیفتراک‌های معمولی، اپراتور لیفتراک لودر جانبی در کابین آسانسور می‌ایستد که به او دید واضحی از همه جهات می‌دهد. چنگال های لیفتراک لودر جانبی به جای جلو در کنار قرار دارند.

نحوه کار با لیفتراک لودر جانبی

قبل از راه اندازی لیفتراک لودر جانبی، چند نکته کلیدی وجود دارد که باید بدانید. از آنجایی که شاخک های لودر جانبی با مکانیزم قیچی کشیده می شوند، هرگز نیازی به چرخش در راهرو ندارند. این بدان معنی است که آنها می توانند تقریباً به همان عرض راهرو باشند. لیفتراک های راهروی باریک در چنین شرایطی به کار می آیند. لودرهای جانبی که عمدتاً برای استفاده داخلی در نظر گرفته شده اند، می توانند در خارج نیز استفاده شوند.لیفتراک های جانبی در دو مدل man up و man down عرضه می شوند. کابین‌های لیفتراک‌های Man-down روی بدنه خودرو ثابت می‌شوند، در حالی که کابین‌های لودرهای جانبی Man-up با چنگال‌ها بالا و پایین می‌روند. Man up sideloader به اپراتور اجازه می دهد تا وظایف مدیریت پالت را با انتخاب سفارش و بازیابی موجودی ترکیب کند. هنگامی که برای انتخاب سفارش استفاده می شود، نسخه man up دارای مزیت اضافی قرار دادن اپراتور در نزدیکی موارد در حال بازیابی است.طول آسانسور تخت لودر جانبی قابل تنظیم است و می توان آن را برای انجام کارهای مختلف پیکربندی کرد. بیشتر ساید لودرها را می توان از نظر ظرفیت بالابر، ارتفاع دکل و طول دوشاخه نیز تنظیم کرد. لوازم جانبی اختیاری شامل چراغ ها، آینه ها و تجهیزات ایمنی اضافی مشابه است. لیفتراک های جانبی در مدل هایی هستند که با باتری، گازوئیل یا گاز مایع (LPG) تغذیه می شوند. از مزایای ساید لودرها نسبت به لیفتراک های معمولی می توان به سرعت حرکت بیشتر و مانورپذیری بهتر در فضاهای تنگ اشاره کرد. از آنجایی که آنها دید بیشتری را به اپراتور می دهند، کار کردن با آنها نیز ایمن تر است. اگر مشتاق هستید که چگونه کار با لودر جانبی را یاد بگیرید، باید مطمئن شوید که آموزش کاملی دریافت می کنید. برای استفاده از این خودروهای قدرتمند، گواهینامه لازم است. مهم است که خطرات مرتبط با لیفتراک لودر جانبی را از دست ندهید. بدون آموزش مناسب، می توانید خود را در بالای سر خود بیابید. حتی اگر بتوانید با خیال راحت چنین ماشینی را بدون گواهینامه مناسب کار کنید، احتمال جریمه های گران قیمت OSHA ارزش ریسک را ندارد.

الزامات گواهینامه اپراتور لیفتراک لودر جانبی

مانند سایر کارگران لیفتراک و بالابر هوایی، OSHA از اپراتورهای لیفتراک لودر جانبی می‌خواهد که قبل از اجازه استفاده از تجهیزات، به درستی آموزش دیده و گواهینامه دریافت کنند. این مسئولیت کارفرماست که اطمینان حاصل کند که تمام اپراتورهای آسانسور جانبی به درستی آموزش دیده اند. عدم انجام این کار می تواند جریمه های قابل توجهی از سوی OSHA به همراه داشته باشد. بدتر از آن، بالابرهای بارگیری جانبی در دستان کارگران آموزش ندیده می توانند منجر به حوادث محل کار شوند که باعث صدمات جدی یا حتی مرگ شوند.

عواقب عدم تایید اپراتورهای لیفتراک لودر جانبی

مشاغل در معرض خطر دائمی حسابرسی شدن توسط OSHA هستند. اگر آنها برای بازرسی یا بازرسی برنامه‌های ایمنی شما سر بزنند و متوجه شوند که به کارگران بدون گواهی اجازه می‌دهید لیفتراک‌های لودر جانبی را کار کنند، OSHA ممکن است جریمه‌های هزینه‌ای را وضع کند. بر اساس نظرسنجی انجام شده توسط CertifyMe.net، از 100 شرکت کننده، 53 نفر برنامه های ایمنی خود را توسط OSHA ممیزی کردند. 85 نفر در مقطعی در گذشته جریمه های OSHA دریافت کرده بودند و 57 نفر از آنها بیش از 100000 دلار بودند.

مزایای استفاده از لیفتراک لودر جانبی چیست؟

علاوه بر افزایش دید اپراتور به جلو و عقب، طراحی منحصر به فرد آنها مزایایی را نسبت به لیفتراک های معمولی به لیفتراک های بارگیری جانبی می دهد. این شامل:

امکان حرکت در کنار قفسه های ذخیره سازی یا کامیون برای بارگیری و تخلیه آسان تر

آنها می توانند در راهروهای باریک و از درهای باریک حرکت کنند

یک تخت باری صاف در کنار آسانسور به تثبیت بار در هنگام جابجایی کمک می کند

از آنجایی که بارهای آنها به سمتی است که آسانسور در حال حرکت است، بارهای طولانی و ناخوشایند را می توان با خیال راحت تر و راحت تر حمل کرد.

برخی از مدل‌های جدیدتر به اپراتورها اجازه می‌دهند تا هر یک از چهار چرخ آسانسور را جداگانه هدایت کنند، که به آنها اجازه می‌دهد در هر چهار جهت حرکت کنند.

آیا استفاده از لیفتراک لودر جانبی اشکالی دارد؟

به استثنای زمانی که در راهروهای باریک کار می کنید، لیفتراک های لودر جانبی معمولاً کمتر از لیفتراک های استاندارد مانور می دهند. از آنجایی که آنها قطعات تخصصی هستند، گاهی اوقات خرید لوازم جانبی یا ملحقاتی برای جابجایی و جابجایی وزن های بار و انواع مواد مختلف ضروری است.

آیا انواع مختلفی از لیفتراک لودر جانبی وجود دارد؟

لیفتراک های چند جهته راه حلی برای یک وسیله نقلیه ارائه می کنند که می تواند برای کارهای مختلف مورد استفاده قرار گیرد. آنها ویژگی های لیفتراک لودر جانبی، وسایل نقلیه با راهروهای بسیار باریک (VNA) و لیفتراک های متعادل را در یک قطعه واحد ترکیب می کنند. همانند ساید لودرها، لیفتراک های چند جهته در نسخه های باتری دار، دیزلی و LNG موجود هستند. از آنجایی که لیفتراک های چند جهته برای کارهای داخلی و خارجی مناسب هستند، نیاز به نگهداری چندین وسیله نقلیه در محل را کاهش می دهند یا از بین می برند، که اندازه ناوگان شرکت را به حداقل می رساند. وسایل نقلیه چند جهته همچنین فضای ذخیره سازی را آزاد می کنند و کارایی عملیاتی کلی را بهبود می بخشند. برخی از نمونه های لیفتراک چند جهته آنهایی هستند که توسط Combilift، Manitou و Bendi ساخته شده اند.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *