مقالات

افزایش قیمت ماشین های الکتریکی

قیمت ماشین های الکتریکی در حال افزایش است
قیمت مواد باتری سرسام آور است! قیمت ماشین های برقی افزایش می یابد

اخیراً تقریباً همه شرکت‌های خودروساز برقی  افزایش قیمت را اعلام کرده‌اند. یکی از دلایل اصلی این است که قیمت مواد اولیه مانند باتری به شدت افزایش یافته است.

از این هفته، در مجموع 6 شرکت خودروهای برقی جدید افزایش قیمت‌ها را فاش کرده‌اند، از جمله BYD، Xiaopeng، Nezha Automobile، Leapmotor، چهار نیروی جدید داخلی و دو تولیدکننده خارج از کشور تسلا و لوسید.

البته باتری تلفن های همراه نیز مصون نیستند. شب گذشته، لو ویبینگ در توییتی نوشت: “اخیراً قیمت مواد باتری واقعاً به طرز مضحکی افزایش یافته است. لطفاً تلفن همراه فوق العاده را گرامی بدارید.”

در حال حاضر افزایش قیمت مواد باتری به مصرف کنندگان نهایی منتقل می شود. لی شیانگ، مدیر عامل شرکت ایده آل موتورز، گفت که در حال حاضر، برندهایی که با تولیدکنندگان باتری برای تعیین افزایش قیمت باتری در سه ماهه دوم قرارداد بسته اند، اساساً افزایش قیمت را بلافاصله اعلام کرده اند. بیشتر افزایش قیمت ها هنوز مورد مذاکره قرار نگرفته است و افزایش قیمت عموما بلافاصله پس از اتمام مذاکره خواهد بود. به گفته لی شانگ،  “نرخ افزایش هزینه باتری در سه ماهه دوم بسیار وحشتناک است. خرید خودرو نیز می تواند افزایش یابد و قیمت کلی خودروهای دست دوم در ایالات متحده 30 درصد افزایش یافته است.”

به گزارش فایننشال آسوشیتدپرس، از نظر مواد خام، هزینه‌های بالادستی که در راس آنها کربنات نیکل و لیتیوم است، همچنان در حال افزایش است. قیمت نیکل همچنان در سطح بالایی قرار دارد. قیمت کارخانه لیتیوم کربنات با درجه باتری به حداکثر 530000 یوان در تن رسیده است و میانگین قیمت بازار نیز از 500000 فراتر رفته است.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *